Strona główna Blog coachingowy Coaching biznesowy w Polsce

Coaching biznesowy w Polsce – w skrócie

Wzrost popularności coachingu

Coaching jest coraz częściej zauważalny w Polsce. Widać to po rozwijających się zainteresowaniach i zapotrzebowaniach przyszłych klientów, zarówno indywidualnych osób, jak również organizacji. W każdym kolejnym roku oferta usług coachingowych się powiększa.

Rośnie liczba specjalistów do spraw coachingu, tych rzeczywiście go praktykujących, jak również osób, które do tej pory prowadziły szkolenia.

W tej grupie widać masowe przemianowanie na coachów, którzy robią to ze względu czysto marketingowego. Słowo coaching lepiej się sprzedaje. Różne badania w tym Deloitte z 2007 roku ukazują, że coaching rośnie na znaczeniu w oczach polskich firm. Do dziś ten proces wyłącznie przyspieszał.

Priorytet organizacji

Często coaching jest traktowany jako priorytet organizacji. Podejście tutaj jest zadaniowe, ale koordynacje nad tymi działami często powierza się kierownictwu działów Hr. Jedni coaching mianują jako coś modnego, jednak w życiu funkcjonują przynajmniej trzy różne rozumienia koncepcji.

Za dominujące miejsce w naszym kraju można przyjąć wykorzystanie coachingu przez osoby prawne oraz korporacje w środowisku biznesowym. Głównie wykorzystywany jest na potrzeby rozwijania kompetencji zawodowych. Te kompetencje rozwijane są najbardziej w dużych i średnich firmach. Zdecydowanie rzadziej wykorzystywany jest coaching w rozwoju osobistym niezwiązanym z karierą zawodową lub też poza organizacjami.

Coaching wykorzystywany w edukacji jako metoda na wsparcie procesu dydaktycznego, a także coaching w Polskiej służbie zdrowia, jako ulepszanie rehabilitacji i regeneracja sił życiowych są niemal zupełnie nieznane. W ramach coachingu nakierowanego na rozwój zawodowy dostrzec można bardzo duże urozmaicenie zastosowań i celów. Wynika to z różnego rozumienia istoty praktyki i koncepcji. W ogólnym rozrachunku tworzy to szerokie możliwości praktyk konwencjonalnych, eksperymentalnych, jak również pozornych i efektywnych. Istnieją firmy, które wpadły na pomysł wzajemnego wsparcia pracowników poprzez prowadzenie coachingu koleżeńskiego, czyli peer-to-peer.

Celem takiego postępowania ma być rozwój ogólny załogi, jak i zmniejszanie kosztów oraz wypracowanie kultury coachingowej. Zaobserwować można coraz częstsze wykorzystywanie coachingu jako swojego rodzaju produkt nadający innowacyjności dotychczasowym działaniom menadżerskim. W tego rodzaju zdarzeniach coachingiem staje się dialog pracownika z przełożonym. Taka rozmowa prowadzona jest z użyciem specjalnego standaryzowanego formularza i ma na celu ocenę zakończonych projektów.

W środowisku biznesowym występują również firmy, które odnoszą się do pierwotnego znaczenia coachingu, jako działania wspierającego rozwój, prowadzone przez profesjonalnego coacha. Zazwyczaj jest to coach wewnętrzny lub też zatrudniony specjalnie na tę okazję. Istnieją przedsiębiorstwa wdrażające szeroko prowadzone programy coachingowe.

Masz pytania? Napisz! z chęcią odpowiem!

Chcesz się umówić na coaching lub masz jakieś pytania?
Nie wiesz jaki pakiet wybrać?  Nie ma problemu, napisz do mnie, z chęcią odpowiem i
ustalimy, jaki pakiet będzie dla Ciebie najlepszy.

Sesje coachingowe stacjonarne prowadzę w Poznaniu a poza poznaniem coaching online.

Jesteś z poza Poznania, ale koniecznie chcesz odbyć sesję stacjonarnie u siebie w mieście? Napisz coś zaradzimy ;)


+48 505 444 194 +48 505 444 194

godziny otwarcia:

Stacjonarnie w Poznaniu:
Poniedziałek - Piątek : 17:00 - 20:00
Sobota - Niedziela : 10:00 - 18:00

Online:
Poniedziałek - Piątek : 17:00 - 21:00
Sobota - Niedziela : 10:00 - 20:00

Wyślij wiadomość